تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۲۲۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آشنایی با سهامداران عمده حقیقی (قسمت ۵۱):

دو بازیگر حقیقی در سخزر | این دو نفر چه سهامی در پرتفوی خود دارند؟

‌می‌متالز - در پنجاه و یکمین قسمت از معرفی سهامداران حقیقی این بار به معرفی دو بازیگر مهم حقیقی در سخزر خواهیم پرداخت. این دو نفر چه سهام دیگری در پرتفوی خود دارند؟

به گزارش می‌متالز، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می‌شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می‌باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن‌ها نمایش داده می‌شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می‌شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت‌ها را اعلام می‌کند، اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن‌ها با عنوان شخص حقیقی یاد می‌کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است.

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند، ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می‌کنند و بعضا نام آن‌ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می‌شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این پنجاه و یکمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می‌باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی سخزر چه کسانی هستند؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد سخزر که مربوط به شرکت سیمان خزر می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

دو بازیگر حقیقی در سخزر | این دو نفر چه سهامی در پرتفوی خود دارند؟

همان گونه که از تصویر بالا مشخص است دو سهامدار حقیقی در بین سهامداران عمده سخزر دیده می‌شود. شخص حقیقی اول دارای ۹ میلیون سهم سخزر معادل ۱.۸۳ درصد از کل سهام و شخص حقیقی دوم دارای ۸ میلیون سهام معادل ۱.۵۲ درصد از کل سهام می‌باشد.

هر چند در صورت‌های مالی سخزر نام این دو شخص مشخص نیست، اما این دو نفر طبق اطلاعات منتشر شده در سایر سایت‌ها دارای سهام دیگری نیز در پرتفوی خود می‌باشند.

شخص حقیقی اول ریشمک را نیز در سبد سهام خود دارد و در این سهم نیز جزء سهامداران درصدی است. او ۲.۶۳ درصد از کل سهام ریشمک را در پرتفوی خود دارد. متاسفانه نام این شخص در صورت‌های مالی ریشمک هم نامشخص است.

دو بازیگر حقیقی در سخزر | این دو نفر چه سهامی در پرتفوی خود دارند؟

اما شخص حقیقی دوم علاوه بر سخزر، دو سهم ثنظام و ولغدر را نیز در سبد سهام خود دارد.

دو بازیگر حقیقی در سخزر | این دو نفر چه سهامی در پرتفوی خود دارند؟

او ۶.۱۸ درصد از کل سهام ثنظام و ۱.۰۷ درصد از کل سهام ولغدر را در سبد پرتفوی خود دارد و در این نماد‌ها نیز به عنوان سهامدار درصدی حقیقی شناخته می‌شود. بر اساس صورت‌های مالی ثنظام این شخص حقیقی عباس خاکپزان است. شایان ذکر است که عباس خاکپزان در سال جاری به سهام خود در ثنظام افزوده است و همان گونه که ملاحظه می‌شود درصد سهام او در ثنظام ابتدای سال جاری ۳.۶ درصد بوده است که این درصد هم اکنون ۶.۱۸ درصد می‌باشد.

دو بازیگر حقیقی در سخزر | این دو نفر چه سهامی در پرتفوی خود دارند؟

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده